برگزاری برنامه‌های مناسبتی در بوستان‌های تهران ویژه دختران 

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده از اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه دختران و زنان پایتخت در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.
مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده از اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه دختران و زنان پایتخت در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۷۱۵

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران مریم اردبیلی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد سازنده یک جامعه است و سلامتی آن متضمن سلامتی جامعه خواهد بود، افزود: توانمندسازی خانواده و ارتقای تاب‌آوری و پایداری آن در اولویت برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قرار دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به این اولویت، اداره کل امور زنان و خانواده در نظر دارد در سطح مناطق ۲۲ گانه به اجرای رویداد‌های خانواده محور تحت عنوان «هم خانواده» بپردازد که شامل اجرای نشست و همایش‌های آموزشی، برنامه‌های تفریحی -فراغتی خانوادگی، برنامه‌های آموزشی- فراغتی و ارائه خدمات مشاوره خانوادگی است.

اردبیلی با اشاره به برگزاری سایر برنامه‌های تابستانی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: مشاوره و مددکاری زنان زندانی رای باز و ارجاع آن‌ها جهت اشتغال در مراکز توانمندسازی کوثر، اجرای طرح «اتاق خانواده‌یار» با هدف تسهیل دسترسی خانواده‌ها به خدمات مشاوره‌ای عمومی، خانوادگی، زوجین و خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری، برگزاری دوره آموزشی هویت بخشی سالم به فرزندان، اجرای دوره آموزشی روابط زوجین و برنامه‌های فراغتی برای دختران نوجوان زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی است که از تابستان ۱۴۰۳ آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد «هزار امید» در تابستان ۱۴۰۳ هم گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی معاونت اجتماعی و فرهنگی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران، اجرای برنامه «هزار امید» برای سومین دوره است؛ «هزار امید» نام مجموعه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و تفریحی ویژه دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال در شهر تهران است که با توجه به استقبال خوب دختران در رویداد‌های گذشته و نتایج خوبی که رقم خورده، امسال هم «هزارامید» با ابعاد گسترده تر، طی ۴۰ دوره در مرداد و شهریورماه و با حضور افراد بیشتری در سطح شهر تهران برگزار شود. «هزارامید» دوره‌های مختلفی در مباحث کارآفرینی، توسعه فردی، دوره‎های هنری و تفریحی برای دختران شهر است.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه دریچه ورود به «هزارامید» یعنی کانالی که ازطریق آن طرح‌های ویژه دختران نوجوان انتخاب می‌شود رویداد «تهران دخت» است، تصریح کرد: این رویداد یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل زنان و خانواده شهرداری تهران است که هفته گذشته در خانه تاریخی طهران «اتحادیه» برگزار شد.

وی ادامه داد: در رویداد «تهران دخت» از فعالان حوزه نوجوان، طراحان دوره و کسانی که سابقه فعالیت در حوزه دختران نوجوان را دارند دعوت شد که طرح‌ها وایده‌های مورد نظرشان را مطرح کنند که در نهایت طی بررسی دبیران و داوران رویداد، طرح‌های برگزیده جهت اجرا در رویداد هزار امید به زودی آماده خواهند شد.

اردبیلی با بیان اینکه «دوره گام» ویژه دختران نوجوان نیز در حال برگزاری است، تصریح کرد: دوره گام از مجموعه رویداد‌های «هزار امید» است که در واقع دوره قانون‎گذاری در شهر خوانده می‎شود. در این دوره از دختران نوجوان تقاضا می‌شود که برای شهر قانون‎گذاری کنند. این دوره هفت روزه است که نوجوانان در آن با مباحث قانون و قانون گذاری در شهر و یک سری مهارت‌ها مانند سخنرانی خلاق آشنا می‌شوند که در نهایت نیز یک سری قوانین وضع می‌کنند؛ این اتفاق جذابی است که برای دختران نوجوان در شهر تهران رقم خورده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران همچنین از اجرای برنامه‌های ویژه دختران و مادران در بوستان‌های ویژه بانوان، شهردخت‌ها و مراکز شهربانو خبر داد و یادآورشد: از فروردین تا تیرماه ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۸ هزار نفر در بوستان‌های ویژه بانوان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران حضور پیدا کرده و از برنامه‌های فرهنگی و فراغتی بهره‌مند شدند. همچنین همزمان با ایام عزاداری حسینی و ماه‏های محرم و صفر، برنامه «زیرآسمان روضه» برای سومین سال متوالی در بوستان‎‌های ویژه بانوان اجرا شده است.

اردبیلی با بیان اینکه در راستای اهدافی همچون بسترسازی و ایجاد فضای مناسب در بوستان‌های بانوان شهر تهران جهت برگزاری هیئت‌های‌مذهبی‌خانگی؛ مشارکت پررنگ زنان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی جهت ارتقای فرهنگ دینی و اجتماعی؛ نهادینه کردن ارزش‌های انسانی و همچنین آشنایی بیشتر شهروندان با بوستان‌های بانوان و ظرفیت‌های آن‌ها، اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران برای سومین سال متوالی، برنامه «زیر آسمان روضه» را در بوستان‌های ویژه بانوان اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: این برنامه که از اول ماه محرم آغاز شده تا اربعین حسینی (۴ شهریور ماه ۱۴۰۳) در بوستان‌های بانوان مناطق ۳، ۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۱ شهر برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها